Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

opzoek naar ouders van mijn opa fokke veenstra

Voor alle concrete vragen, dus die vragen die betrekking hebben op specifieke namen of personen.

opzoek naar ouders van mijn opa fokke veenstra

Berichtdoor jessicaveenstra » donderdag 8 januari 2015, 14:32

Ik ben erg geintereseerd in mijn afkomst...waar kom ik vandaan. Het liefst zoveel jaren terug om myn "heritage" te leren kennen.

Helaas kom ik niet verder dan mijn opa...ik kan in archieven niks vinden.

En wil ik verder komen in mijn stamboom moet ik eerst zijn ouders vinden, helaas heb ik geen namen.

Mijn opa is (als het goed) geboren in ijlst, friesland, op 27-01-1921 of 1922. Hij is gehuwd in 1948 met mijn oma maria classina antonia veenstra-versluis (geboren op 9-7-1929) in woerden.

Hij is overleden op 5-10-2004 en mijn oma op 20-06-2003.

Ook heb ik ergens gehoord dat mijn opa's vader is overleden in Amsterdam maar dat weet ik niet zeker!

Heb wel gehoord dat mn opa in weeshuis en tehuizen en pleeggezinnen heeft gezeten

Aub help mij verder want ik weet het echt niet meer lijkt wel of hij als baby uit de lucht is komen vallen alsof hy illegaal was!!
jessicaveenstra

Re: opzoek naar ouders van mijn opa fokke veenstra

Berichtdoor Keren » vrijdag 22 mei 2015, 13:10

Dag Jessica,

Met je informatie die je geeft, heb ik het volgende gevonden:

Overlijdensadvertentie van je oma [je kan die opvragen] op online familieberichten
Daar wordt aangegeven dat ze als Maria Clasina [1x s] Antonia Versluis, 73 jaar overleed op 20 JUN 2003, ze is begraven in Woerden.
En echtgenote van Fokke Veenstra, wat meestal betekent dat hij nog in leven was. En dat klopt hij is overleden op 27 JAN 2004 ook begraven in Woerden.

Vraag een persoonskaart/lijst aan bij het Centraal Bureau voor Genealogie
, daarop staan de ouders vermeld. En met die ouders kom je dan in de archieven terecht, je kan dan beginnen met zoeken online op Friesenarchieven en/of WieWasWie

Succes, Keren
Keren

Re: opzoek naar ouders van mijn opa fokke veenstra

Berichtdoor jessicaveenstra » vrijdag 22 mei 2015, 17:04

Bedankt dat weet ik al want het zijn mijn opa en oma ik was erbij toen ze begraven werden zocht zijn ouders omdat niemand daar iets van eist en zn moeder erg j9ng overleed en hij in tehuis terecht kwam... maar inmiddels ben ik al ergens in 1700 terug gekomen van zijn kant

Je bericht klopt niet 27 januari is hij niet overleden dat is zijn geboorte dag...2004 klipt wel.
jessicaveenstra

Keer terug naar Concrete onderzoeksvragen