Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Wensen voor verbeteringen

Stel hier uw vragen over de stambomen op Mijn.voorouders.net.

Wensen voor verbeteringen

Berichtdoor Gerrit Veldman » zaterdag 1 augustus 2009, 11:45

Family Tree PHP is voortdurend in ontwikkeling en er worden steeds nieuwe functies toegevoegd. Via dit forum kunt u als gebruiker uw wensen kenbaar maken. Wat mist u nog in Family Tree PHP? Wat zou u graag anders of beter zien? Laat het weten!
Gerrit Veldman
Site Admin

Re: Wensen voor verbeteringen

Berichtdoor Peter Buyk » woensdag 2 september 2009, 15:02

In eerdere kontakten (via email) heb ik de wens geuit of het mogelijk zou zijn om in de toekomst alle gegevens online in te kunnen vullen zoals bijvoorbeeld in phpgedview.

Vraag 1:

Is het de bedoeling dat dit misschien in de toekomst gaat gebeuren.

Vraag 2:

Als het antwoord ja is, is het dan misschien mogelijk een functie in te bouwen, dat een pagina genereert waarop bezoekers kunnen zien welke feiten nog uitgezocht moeten worden.

Mvg,

Peter
Peter Buyk

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 7 september 2009, 18:59

Peter Buyk schreef:In eerdere kontakten (via email) heb ik de wens geuit of het mogelijk zou zijn om in de toekomst alle gegevens online in te kunnen vullen zoals bijvoorbeeld in phpgedview.

Vraag 1:

Is het de bedoeling dat dit misschien in de toekomst gaat gebeuren.

Hier wordt aan gewerkt. Maar het kan nog even duren. De eerst volgende stap is een Gedcom-export module, zodat je wat je er in stopt, er ook weer uit kunt halen.

Peter Buyk schreef:Vraag 2:

Als het antwoord ja is, is het dan misschien mogelijk een functie in te bouwen, dat een pagina genereert waarop bezoekers kunnen zien welke feiten nog uitgezocht moeten worden.

Hier kan ik op dit moment nog niet veel over zeggen. Dit is een optie die in elk geval voorlopig geen prioriteit heeft. Pas als de invoermogelijkheid klaar is, kan dit een van de vele opties worden die aan de beurt komen. Zover is het dus nog lang niet.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Vera Hubers » zondag 14 februari 2010, 16:38

Mijn wens zou zijn om wat langer ingelogd te kunnen zijn. Ik word er regelmatig uitgegooid na een paar minuten inactief te zijn geweest. Dat maakt het lastig om de website bij te houden, als je heen en weer wilt schakelen tussen de website en bijvoorbeeld gegevens/bestanden op je pc. Tegen de tijd dat je gevonden hebt wat je wilt toevoegen, moet je weer opnieuw inloggen. Is het mogelijk deze tijd te verlengen?
Vera Hubers

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 15 februari 2010, 11:15

Ik zal een optie toevoegen om de lengte van een sessie zelf in te stellen. Overigens is het nu al mogelijk om via instellingen een optie te activeren waarmee je steeds automatisch weer ingelogd wordt.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Rob Hubert » maandag 3 mei 2010, 16:18

Ik heb het niet op het forum zien staan en misschien zie ik wel helemaal iets over het hoofd binnen het programma, maar zou het een optie zijn om ook te kunnen zoeken op delen van de naam of alleen een naam zonder de voorvoegsels? Zover ik nu heb ontdekt moeten de voorvoegsels erbij staan en misschien is het wel een bewuste keus van u.

Rob
Rob Hubert

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 3 mei 2010, 17:39

Dit is al mogelijk. Als het bij jou niet lukt, heb je waarschijnlijk de voorvoegsels en de achternamen zelf in het zelfde databaseveld staan. In dat geval wordt er ook gesorteerd op het voorvoegsel ipv de achternaam.

Je kunt het voorvoegsel in een apart databaseveld krijgen, door bij het importeren bij De eerste hoeveel delen van een familenaam moeten beschouwd worden als een voorvoegsel bij de familienaam? (Als u dit op "-1" zet, wordt alles voor de eerste hoofdletter beschouwd als voorvoegsel.) een andere waarde in te vullen dan 0.

Dan wordt er niet langer op voorvoegsels gesorteerd en hoef je niet langer ook het voorvoegsel in te vullen bij het zoeken.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Rob Hubert » woensdag 5 mei 2010, 8:45

Hartelijk dank voor de uitleg en als ik goed opgelet had, dan stond dit er ook bij. Werkt voortreffelijk.
Rob Hubert

Berichtdoor Rob Hubert » woensdag 5 mei 2010, 9:24

Geen idee of dit al eens geopperd is en, nog belangrijker, of dit ook haalbaar is, maar is het mogelijk om het woordje (Meer...) alleen te plaatsen wanneer er daadwerkelijk hier iets achter staat?

* Geslacht: vrouw
* Overlijden: (Meer...)
* aangifte: 15 november 1815 (Meer...)
* Geboorte: 15 november 1815 Ruurlo (Meer...)
Rob Hubert

Berichtdoor janbos » donderdag 6 mei 2010, 20:21

Deze wens wil ik graag ondersteunen. Want deze opmerking is vaak heel verwarrend.

Jan Bos
janbos

Berichtdoor Gerrit Veldman » vrijdag 7 mei 2010, 14:16

Het staat op de todo-lijst, maar dit wordt nogal ingewikkeld. Er moet dan namelijk een heleboel extra gecheckt gaan worden bij het uitvoeren van een persoonspagina. Dat grijpt aardig in in de structuur van Family Tree PHP en maakt het bovendien een stuk trager.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Rob Hubert » vrijdag 7 mei 2010, 14:49

Hartelijk dank voor je reactie. Zoals geopperd is het een wens, en je hebt het al op je to-do lijst staan. Echter wanneer het te ingrijpend is, heeft dit, voor mij althans, zeker geen haast. Ik weet niet wat er nog voor moois ingebouwd gaat worden, maar voor mij is het een perfect programma en alles wat er verbeterd aan wordt maakt het programma nog sterker.

Rob
Rob Hubert

Berichtdoor Wilco1219 » dinsdag 25 januari 2011, 10:43

Ik ben erg blij met de functie dat je zelf een Pagina kan maken op je site. Er zijn echter twee dingen die ik hierbij nog mis:

1. Ik mis eigenlijk de functie dat je kan kiezen welke soorten bezoekers van je site deze pagina kunnen bekijken.
Stel dat ik een pagina wil maken waar persoonlijke dingen op staan en die wil delen met de mensen die geregistreerd staan op mijn site, maar niet met de mensen die niet geregistreerd staan dan kan ik dat nergens kiezen. In het lijstje met de Gebruikersrechten staan veel dingen die ik wel kan afschermen voor guests/users/enz. Ik zou graag zien dat daar de optie dat mensen de zelfgemaakte Pagina's wel/niet kunnen bekijken bij komt te staan. Zou dit een idee zijn om bij nieuwe versies erin te bouwen?

2. Als ik dan zelf een pagina gemaakt heb en daar een eigen Javascript, CSS, of iets dergelijks aan wil koppelen moet ik zoiets in de tags <head></head> koppelen aan de pagina.
Dat kan nu niet. Ik kan alleen de zichtbare tekst voor een nieuwe pagina aanpassen (evt. met behulp van een ingebouwde editor). Als zo'n nieuwe pagina ergens op de server als .html of .php wordt opgeslagen dan zou ik de informatie in de head wel kunnen aanpassen. Is het mogelijk dat dit gerealiseerd wordt?
Ik kan namelijk nergens vinden in welke directory een nieuwe zelfgemaakte pagina komt te staan. Ik heb al overal zitten zoeken. Ik zal in het kort even uitleggen waarom ik dit wil:

In mijn stamboom zitten enkele afbeeldingen waarop een heleboel personen staan. Ik weet niet van al die afbeeldingen wie wie is en gebruikers op mijn site zouden daarbij kunnen helpen door naar een aparte pagina te gaan. Daar kunnen zij dan zien op welke afbeeldingen er nog mensen herkend moeten worden. Voor zo'n aparte pagina waar de afbeeldingen op staan heb ik met Javascript een carousel gemaakt zodat het bladeren door de afbeeldingen gemakkelijk gaat. Om dit script uit te laten voeren op een zelfgemaakte pagina moet ik dus wel een CSS en .js uitgevoerd kunnen laten worden
Familie van der Mersch op http://stamboom.vandermersch.net
Wilco1219

Berichtdoor Gerrit Veldman » dinsdag 25 januari 2011, 10:53

1. Dit staat op de todo-lijst.

2.
a. Eigen pagina's worden opgeslagen in de database, niet in een directory.

b. Het is niet perse nodig om css en javascript codes in het head-gedeelte te plaatsen. Het kan ook in de body. Wil je ze toch in het head-gedeelte, dan kan dat via de instellingen. Nadeel is alleen dat de code die je daar invoegt bij elke pagina uitgevoerd wordt. Een andere mogelijkheid voor css is om de css toe te voegen aan de stylesheet van je template set.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor shadowbikes » dinsdag 15 februari 2011, 14:02

Hoi Gerrit,

Ook ik heb een vraag over het woordje "meer". Zou het niet makkelijker zijn om een keuze knop te maken bij de instellingen waar je dan al of niet de volledige tekst kunt laten zien of alleen "meer" Het betreft dan vooral de bronvermelding en aantekeningen. Ik zou graag zien dat alles op het betreffende blad staat zonder dat ik eerst op meer moet klikken.

Groet René
shadowbikes

Volgende

Keer terug naar Over Mijn.voorouders.net