Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Spruijt Vlaardingen

Voor alle concrete vragen, dus die vragen die betrekking hebben op specifieke namen of personen.

Spruijt Vlaardingen

Berichtdoor Hansvv » zaterdag 9 januari 2010, 1:06

Ik woon in Australia en ben in het bezit van bijbel van mij grootmoeder die was getrouwd met Simon Spruijt in vlaardingen ongeveer 1880
De man had velen dochters 1 daar van is met Brobbel getrouwd
Wel weet ik dat er twee zonen waren en die hebben in vlaardingen hun kinderen
1 zoon is Arie Spruijt, dochter Nel Spruijt andere weet ik niet

Ik heb geen zin om die bijbel in de vuilnis bak te gooien. Wie kan mij helpen

Hans van Vuuren Adelaide
Hansvv

Re: Spruijt Vlaardingen

Berichtdoor Keren » zaterdag 9 januari 2010, 13:15

Hallo,
Gelukkig door de toch wat apartere naam Brobbel, denk ik het huwelijk daarvan gevonden te hebben, met een naam van een dochter.

Margaretha Johanna Cornelia Spruijt
geboren op donderdag 1 januari 1885 Alphen aan den Rijn
Ouders:
* Simon Spruijt
* Cornelia Hoogervorst

huwelijk op 20 nov 1907 Vlaardingen met
Arie Brobbel
Ouders:
* Simon Spruijt
* Cornelia Hoogervorst

Kinderen:

* Alida Cornelia Brobbel (3 maart 1908)

Bron:http://www.vlaardingen.nl
M.vr.Gr.
Keren

Berichtdoor Keren » zaterdag 9 januari 2010, 13:21

Ook het huwelijk van de dochter vond ik net op dezelfde website van stadsarchief Vlaardingen:

Alida Cornelia Brobbel
geboren op 3 mrt 1908 Vlaardingen
Ouders:
* Arie Brobbel
* Margaretha Johanna Cornelia Spruijt

huwelijk op donderdag 21 juli 1932 Vlaardingen
Johannes Stahlie
geboren op 23 mrt 1892 Vlaardingen
Ouders:
* Hugo Stahlie
* Maria van den Berg

Begrijp ik goed dat u de bijbel kwijt wil?
Wat u ook doet, gooit u AUB de bijbel niet weg, het is geschiedenis en ergens is er iemand die u vast heel blij kan maken.
Er zal van de dochter nu niet veel meer online te vinden zijn, verm. zijn beiden overleden en kan er wel een zg. persoonskaart bij het Bureau voor Genealogie worden aangevraagd.
Daar zou als het goed is ook eventuele uit dit huwelijk geboren kinderen op staan bij de echtgenoot.

Als u nog meer vragen heeft, help ik u graag verder.
Mvrgr.
Keren

Berichtdoor jacob brobbel » dinsdag 12 januari 2010, 17:17

Beste Hans,
Bijzonder dat je een oude bijbel bezit van een brobbel uit Vlaardingen. Ik heb zelf mijn roots liggen in Vlaardingen en heb een aantal brobbel neven en nichten in Melbourne wonen. Misschien kun je die ermee plezieren. Ik zal even navragen of die in de lijn van jouw brobbel zitten. groet jacob brobbel
jacob brobbel

Berichtdoor hjspruijt » vrijdag 28 juni 2013, 11:05

Wat leuk, het gaat hier om mijn familie! Ik ben Helena Johanna Spruijt, dochter van Simon Spruijt x Klazina Crama, kleindochter van Bertus Spruijt x Maria Biesheuvel en achterkleindochter van Simon Spruijt x opoe Hoogevorst. Haar foto is in het bezit van mijn broer Peter Spruijt, Meppel, hij deed veel onderzoek naar de stamboom van de familie Spruijt en gaf een lijvig boekwerk uit.
Van mijn overgrootvader Simon Spruijt zijn eveneens meerdere foto's in het bezit van mijn broer Peter.
Saillant detail: Zowel overgrootvader Simon, grootvader Bertus, vader Simon als broer Peter waren bij de politie. Overgrootvader Simon was in Vlaardingen "een beroemdheid". Bertus werd afgekeurd en begon een sigarenwinkel op De markt in Vlaardingen. Mijn vader "diende" in vele steden en dorpen en mijn broer werd inspecteur in Meppel.

De genoemde Arie, ook bij de politie en Nel Spruijt waren mijn oom en tante. Zij zijn inmiddels overleden.
Met een vriendelijke groet, Helena Johanna Wagenvoord-Spruijt
hjspruijt

Berichtdoor hjspruijt » vrijdag 28 juni 2013, 11:14

Beste Hans,

Ik meldde al het een en ander over mijn lijn met Cornelia Hoogervorst.
Ik realiseer me nu dat ik de naam Van Vuuren als kind meerdere keren gehoord heb. U heeft mijn vader Simon Spruijt waarschijnlijk gekend, ik vermoed dat u neven van elkaar bent.

Met een groet, Helena Johanna Wagenvoord-Spruijt
hjspruijt

Keer terug naar Concrete onderzoeksvragen