Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

  • Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

  • De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

  • Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Voorouders.net > Archieven > Huwelijksakten Amsterdam in Genlias

Huwelijksakten Amsterdam in Genlias

Eindelijk zijn de eerste huwelijksakten van Amsterdam toegevoegd aan Genlias.

Op zaterdag 24 oktober was de publicatie van de eerste huwelijksakten van Amsterdam in Genlias een feit. Ruim anderhalf jaar geleden begonnen de vrijwilligers van het Noord-Hollands Archief met de invoer ervan en nu is het zover dat een eerste bestand geladen kon worden. Het gaat om de huwelijksakten uit de jaren 1916-1932, in totaal zo’n 120.000.

Zaterdag 24 oktober werd de publicatie feestelijk ingeluid door Sascha Baggerman, gedeputeerde van Noord-Holland, in het bijzijn van een aantal van de vrijwilligers.

Aan verdere invoer en controle wordt nog hard gewerkt en de komende tijd zullen nog meer Amsterdamse akten worden toegevoegd, steeds verder terug in de tijd tot uiteindelijk 1811.

Tags: ,

Je kunt een reactie schrijven of een trackback plaatsen vanaf je eigen site.

2 reacties op “Huwelijksakten Amsterdam in Genlias”

  1. Anneke Janmaat schreef:

    ik had het nog niet goed begrepen en zal alles naar genoegen doorlezen

  2. Jaap van Eijck schreef:

    Al vele jaren doe ik onderzoek via het internet en wel naar voorouders uit Amsterdam. Fijn dat het zover is dat ook zo’n grote stad als Amsterdam de huwelijken op Genlias heeft gezet. Ik hoop dat de andere jaren snel zullen volgen.
    Succes met dit prachtige, omvangrijke project.
    Mvg
    Jaap van Eijck

Schrijf een reactie