Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

  • Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

  • De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

  • Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Voorouders.net > Archieven > Bevolkingsregisters Noord-Brabant online

Bevolkingsregisters Noord-Brabant online

Vanaf nu biedt het Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC) online vrijwel alle indexen aan van het bevolkingsregister (en gezinskaarten) van de plaatsen die de huidige gemeenten van zijn werkgebied vormen. Belangstellenden kunnen via de index eenvoudig op naam zoeken, dwars door alle bestanden heen. Zij kunnen direct (tegen betaling) een scan bestellen van bladen waarop een gevonden voorouder is vermeld. Op initiatief van de Kring van Archivarissen in Noord-Brabant, een koepelorganisatie voor historische centra, heeft de Provincie in Noord-Brabant geld toegekend om het digitaliseren van de bevolkingsregisters Brabantbreed mogelijk te maken. Het BHIC heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt.

Het bevolkingsregister is een continue registratie, die vooral handig is om verhuizingen van voorouders te achterhalen en om snel kinderen van echtparen terug te vinden. De indexen van het bevolkingsregister kunnen geraadpleegd worden via: www.bhic.nl/stamboom. Belangstellenden kunnen daar kiezen wélke bron ze willen raadplegen (in dit geval dus de bevolkingsregisters). Het betreft dus de indexen van de bevolkingsregisters (en gezinskaarten) van vrijwel het hele werkgebied van het BHIC (18 gemeenten).

Tags: ,

Je kunt een reactie schrijven of een trackback plaatsen vanaf je eigen site.

Schrijf een reactie