Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

PhpGedView of TNG - wat is de beste?

Stel hier uw vragen over genealogische computerprogramma's en over het publiceren van stambooomgegevens op internet.

Welke is het beste?

Je mag 1 optie selecteren

Toon resultaten

PhpGedView of TNG - wat is de beste?

Berichtdoor klaas » woensdag 11 januari 2006, 16:20

Ik denk erover om mijn stamboom op internet te plaatsen mbv PhpGedView of TNG (The next generation of genealogy sitebuilding).

Mijn vraag is: welke kan ik het beste kiezen? Wat zijn de sterke en zwakke kanten van beide programma's? Wie heeft er ervaring mee? Of kan ik beter voor een ander programma kiezen?

Bedankt!
klaas

Re: PhpGedView of TNG - wat is de beste?

Berichtdoor wpiersma » donderdag 12 januari 2006, 2:20

klaas schreef:Ik denk erover om mijn stamboom op internet te plaatsen mbv PhpGedView of TNG (The next generation of genealogy sitebuilding).

Mijn vraag is: welke kan ik het beste kiezen? Wat zijn de sterke en zwakke kanten van beide programma's? Wie heeft er ervaring mee? Of kan ik beter voor een ander programma kiezen?

Bedankt!

Ik gebruik al geruime tijd TNG en ik ben er zeer tevreden over.Het is een volkomen onafhankelijk script.
Zeer Goed.

Wietse Piersma
www.wpiersma.nl
wpiersma

Berichtdoor J_Berends » zaterdag 14 januari 2006, 11:47

Om het een en ander te kunnen vergelijken denk ik dan ook dat u PHPGedView zou moeten bekijken.

Nou heb ik onze stamboom hierin geplaatst, dus kunt u deze dan ook bekijken.

Even in het kort, Ik ben er heel erg tevreden over, het plaatsen van de gegevens is makkelijk. Het onderhouden is eenvoudig. En er zit een prima registratie systeem in gebouwd en bescherming van de privacy.

Ik wil natuurlijk wel even vermelden dat ik geen aandelen bezit van PHPGedView :lol:

Dus neem ook eens een kijkje op http://stamboom.berenpaleis.nl
J_Berends

Berichtdoor Gerrit Veldman » zaterdag 14 januari 2006, 12:17

Ik gebruik TNG. Ik heb PhpGedView geprobeerd, maar heb toch voor TNG gekozen om de volgende redenen:

1. Het werkt sneller en neemt minder ruimte in op de server.
2. Het ziet er overzichtelijker uit.
3. De layout is gemakkelijker aan te passen.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor klaas » maandag 23 januari 2006, 22:08

Bedankt voor de reacties!

Is er iemand die ook allebei de programma's uitgeprobeerd heeft en voor phpGedView gekozen heeft?
klaas

PhpGedView - TNG

Berichtdoor dries » dinsdag 23 mei 2006, 11:17

Ik heb een maand geleden TNG gekocht :cry: en ge-installeerd. Daarna heb ik geprobeerd om meerdere GED-files zichtbaar te maken binnen TNG en om hier en daar persoonlijke tinten aan te brengen aan de grafische vorm. Het beviel mij helemaal niet en heb daarom PhpGedView (PGV) gratis :lol: gedownload en ge-installeerd. Alles wat ik wilde kon ik vrij gemakkelijk binnen PGV realiseren. Afschermen van prive gegevens van niet geregistreerde bezoekers, meerdere talen, meerdere GED-files (families) in het menu, grafische aanpassing van PVG etc. etc.
Mijn keuze moge duidelijk zijn: PGV nummer één.
zie mijn pagina op 3s-stamboom.nl
Vele duizenden familienamen in een zevental genealogie-en via één website (PhpGedView)
dries

TNG-software

Berichtdoor robgomes » donderdag 8 juni 2006, 13:05

Ca. een jaar geleden heb ik PHPGedView en TNG uitvoerig getest vwb de behoeften die ik had om mijn genealogische data snel via een eigen website te kunnen produceren.
Uiteindelijk is mijn keuze op TNG gevallen.
Waarom?
upload ongelimiteerd aantal gedcom-bestanden
zeer snel
keuze uit aantal opmaak-styles
toevoegen van eigen overzichten ed zeer gemakkelijk
genereren van allerlei rapporten zeer gemakkelijk
zeer uitgebreide zoekmogelijkheden
het beheer van allerlei functies is eenvoudig

Kortom: het ideale programma voor mij

Groeten vanuit Brazil
Altijd op zoek naar aanvullingen van de namen: Gomes, Spinhoven, Sparenburg, Chanu(t)
robgomes

MySQL, PHP en TNG

Berichtdoor ckworld » woensdag 2 augustus 2006, 9:41

Een genealogie website gemaakt met MySQL, PHP en TNG (the next generation of sitebuilding)

kijk maar eens ophttp://www.kloosterman.be/aldfaer.php

Ik ben zeer tevreden over TNG, het werkt prachtig, zoals u zelf op de site kunt zien. Het installeren gaat gemakkelijk. De GedCom importeren vanuit Legacy gaat naadloos in TNG en verloopt zonder problemen. Nederlandse taal wordt ondersteund en dynamisch kan naar een andere taal worden geswitched. Voor slechts USD 29.- een fantastisch (en veel te goedkoop !) programma. Ook de after sale service en de persoonlijke support van Darrin is bijzonder goed.
Laatst bijgewerkt door ckworld op maandag 14 augustus 2006, 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Cees Kloosterman
http://www.kloosterman.be
ckworld

Berichtdoor www.familieboot.com » woensdag 2 augustus 2006, 13:11

Wij gebruiken op onze site nu ongeveer een jaar PHPGedView en ik zijn op dit moment doende om de nieuwste versie (4.0) te installeren. Vooral in die laatste versie zijn vele nieuwe opties ingebouwd die de mogelijkheden van deze applicatie nog uitgebreider maken. Ik kan me best voorstellen dat PHPGedView voor de wat minder gevorderde webbouwer behoorlijk ingewikkeld is maar als je e.e.a. eenmaal doorhebt kun je er alle kanten mee op. Een eigen opmaak is ook goed mogelijk, kijk maar eens op www.familieboot.com.
jouw (genealogische) website goedkoop op het net: www.robodigitaldesign.com
www.familieboot.com

Keer terug naar Software en internet