Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Privacy

Stel hier uw vragen over de stambomen op Mijn.voorouders.net.

Privacy

Berichtdoor Pieter1956 » zaterdag 7 juli 2012, 16:43

Ik had in eerste instantie een vinkje gezet dat niet geregistreerde bezoekers van mijn website van levende personen alleen de naam en geboortejaar konden zien.

Echter ik krijg van een familielid, die op deze manier dus zichtbaar is, het verzoek om hem en zijn gezinsleden te verwijderen. Uiteraard heb ik dat direct gedaan. En ik heb bovenstaand vinkje uitgezet, dus levende personen in mijn database zijn totaal niet meer zichtbaar.

Twee vragen:

1) Google bewaart wel de zoekgeschiedenis en deze wil het familielid ook niet meer terug zien:
Website Pieter Arie Schelling - Zoeken
http://www.familieschelling.nl/php/inde ... sn=Kuppen9 april 2012 – 1, XXXX, WXXX JXXX. 2, XXXX, WXXX AXXX, 1940. Kies een sjabloon: default, document, hunebed, spring ...

Als je hierop klikt krijg je uiteraard niets meer te zien, maar kan het voorkomen worden dat Google dit bewaard? En hoe krijg ik deze zoekgeschiedenis+resultaat uit Google.

2) Is of komt er een mogelijkheid dat er persoonsbasis aan of uitgezet kan worden dat men zichtbaar wordt in een zoekopdracht binnen Familytree PHP?
vriendelijke groet,
Pieter Schelling
Pieter1956

Re: Privacy

Berichtdoor Gerrit Veldman » zaterdag 7 juli 2012, 19:03

1. Hier is weinig anders aan te doen dan wachten. En helaas kan het lang duren.

2. Op het moment is deze mogelijkheid er niet. Het staat wel op de lijst van dingen die nog geïmplementeerd zouden moeten worden, maar ik kan niet zeggen hoe lang dat nog duurt voor het zover is.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Pieter1956 » zaterdag 7 juli 2012, 21:41

Bedankt voor je reactie Gerrit,

Maar wat ik niet snap is: Google bewaart toch alleen maar webpagina's, maar "http://www.familieschelling.nl/php/index.php?a=en/search&sn=Kuppen" is toch geen webpagina?

Het lijkt mij dat Google de op 9 april 2012 aan de zoeker gepresenteerde resultaatspagina van Familytree PHP op mijn website bewaart, of zie ik dat verkeerd? Wordt deze webpagina soms ook nog in een cache van Familytree PHP op mijn website bewaart, of zeg ik nu wat raars?
vriendelijke groet,
Pieter Schelling
Pieter1956

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 9 juli 2012, 9:18

Een pagina met zoekresultaten is wel degelijk een pagina. Deze pagina wordt weliswaar pas aangemaakt als de bezoeker hem opvraagt (elke keer opnieuw) maar dat geldt voor alle pagina's van Family Tree PHP. Sommige worden gecached, andere niet, maar dat maakt niet uit. Wat de bezoeker te zien krijgt zijn allemaal pagina's. Daarom kan Google deze pagina's dus indexeren net als elke andere pagina, gewoon door de links te volgen. De pagina's met zoekresultaten worden bijvoorbeeld gelinkt vanaf de pagina met statistieken en de pagina's met familienamen.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Pieter1956 » maandag 9 juli 2012, 19:17

Gerrit, wederom bedankt voor de uitleg.

Met deze kennis gewapend kon ik via de Webmasterhulpprogramma's van Google de url's van de zoekresultaten verwijderen uit hun index.
Hiermee tevens voldaan aan de wens van het familielid.

Slotvraag: kan ik zelf handmatig de cache op mijn website legen?
vriendelijke groet,
Pieter Schelling
Pieter1956

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 9 juli 2012, 19:28

Pieter1956 schreef:Met deze kennis gewapend kon ik via de Webmasterhulpprogramma's van Google de url's van de zoekresultaten verwijderen uit hun index.

O, ik wist niet dat dat kon tegenwoordig. Zal ik onthouden.

Pieter1956 schreef:Slotvraag: kan ik zelf handmatig de cache op mijn website legen?

Ja, dat kan: Dashboard > Gereedschap > Cache. Maar de cachebestanden worden standaard niet langer dan een dag bewaard (zie Dashboard > Instellingen).
Gerrit Veldman
Site Admin

Keer terug naar Over Mijn.voorouders.net