Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

handleiding

Stel hier uw vragen over de stambomen op Mijn.voorouders.net.

handleiding

Berichtdoor JanR » dinsdag 25 oktober 2011, 9:29

Ik mis een handleiding. Ik heb een bevestiging van mijn registratie ontvangen, maar kan niet vinden hoe ik nu mijn gedcom bestand en foto's moet uploaden. Waar vind ik deze instructies?
JanR

Re: handleiding

Berichtdoor Gerrit Veldman » dinsdag 25 oktober 2011, 11:16

Importeren van een gedcom-bestand gaat als volgt:

1. Log in en ga naar het Dashboard.
2. Klik op Stambomen > Een gedcom-bestand importeren.
3. Klik op 'Bestand uploaden' en upload het gedcom-bestand.
4. Vul de rest van het formulier in en klik op de knop 'Een gedcom-bestand importeren'.

Foto's uploaden:

1. Navigeer in de stamboom naar de persoon, het gezin, de gebeurtenis enz. waar u de foto aan wilt koppelen.
2. Klik op 'Een multimedia-bestand toevoegen'.
3. Volg de verdere instructies.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor JanR » dinsdag 25 oktober 2011, 15:33

Ik had bij Dashboard een gedcom bestand geimporteerd, en er wordt direct bevestigd "Bestand ge-upload". Kennelijk moet ik daarna nog iets invullen bij Stamboom (er staat Nieuwe stamboom:), maar hier kan ik niets invullen. Aan het einde van het scherm klik ik op "Een gedcom-bestand importeren" en dan komt een foutboodschap "U hebt geen stamboom gekozen". Wat doe ik hier fout?

Het gedcom bestand had ik met Aldfaer aangemaakt. Met Aldfaer heb ik ook alle foto's gekoppeld. Moet dat in voorouders.net dan nogmaals opnieuw per persoon gebeuren?? Of kan ik volstaan met een upload van mijn map met alle door Aldfaer benoemde foto's (die beginnen met P999_*.jpg)? Die zijn immers al door de nummering gekoppeld.
JanR

Berichtdoor Gerrit Veldman » dinsdag 25 oktober 2011, 15:49

JanR schreef:Ik had bij Dashboard een gedcom bestand geimporteerd, en er wordt direct bevestigd "Bestand ge-upload". Kennelijk moet ik daarna nog iets invullen bij Stamboom (er staat Nieuwe stamboom:), maar hier kan ik niets invullen. Aan het einde van het scherm klik ik op "Een gedcom-bestand importeren" en dan komt een foutboodschap "U hebt geen stamboom gekozen". Wat doe ik hier fout?

Onder 'Nieuw stamboom:' staat een leeg veld waarin je de naam van een nieuwe stamboom kunt invoeren.

JanR schreef:Het gedcom bestand had ik met Aldfaer aangemaakt. Met Aldfaer heb ik ook alle foto's gekoppeld. Moet dat in voorouders.net dan nogmaals opnieuw per persoon gebeuren?? Of kan ik volstaan met een upload van mijn map met alle door Aldfaer benoemde foto's (die beginnen met P999_*.jpg)? Die zijn immers al door de nummering gekoppeld.

Alleen wanneer je Family Tree PHP op een eigen website draait, kun je alle foto'ss in één keer uploaden via FTP. Maar bij Family Tree PHP via Mijn.voorouders.net is dat niet mogelijk. De foto's kunnen dan alleen 1 voor 1 ge-upload worden.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor JanR » dinsdag 25 oktober 2011, 16:54

De import is nu gelukt. Wat is het misverstand? Als je op "Nieuwe stamboom:" klikt (omdat er een pijl naast staat!) verschijnt een lege regel met eronder weer "Nieuwe stamboom:". In dit veld kun je niets invullen, maar het dekt wel het invulveld op de volgende regel af. Mogelijk kan dit in het programma worden aangepast.

Een handleiding voor de installatie en aanvullingen/wijzigingen lijkt me wel op zijn plaats.
JanR

Keer terug naar Over Mijn.voorouders.net