Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

database probleem ?

Stel hier uw vragen over Family Tree PHP, of u dit nu gebruikt op uw eigen website of op via Mijn.voorouders.net.

Re: database probleem ?

Berichtdoor alexje » zaterdag 15 mei 2010, 12:07

Ik ben even een andere weg wezen bewandelen.

Family tree bestanden van de server gehaald en een ander php script geinstalleerd om te kijken of ik dat wel werkend kon krijgen. ( PhpGedView )

Wat opviel na de installatie is dat met het importeren het gedcom bestand, de melding kwam dat het geen UTF-8 maar ANSSI betrof.

Misschien zit het ergens in die hoek? :idea:

Ik hoop dat er een oplossing te vinden is want phpgedview is veel te complex voor de opa's en oma's in mijn familie :D 8) :mrgreen:
alexje

Berichtdoor Gerrit Veldman » zaterdag 15 mei 2010, 14:10

Family Tree PHP gaat er standaard vanuit dat een Gedcom in UTF-8 is. Pas als in het bestand zelf iets anders staat, schakelt het script daarop over. Dat gebeurt hier niet, omdat het bestand niet goed gelezen wordt.

Ik snap nog steeds niet hoe het kan. Als het bestand helemaal niet geopend kon worden, zou er een foutmelding moeten komen. Ik neem dus aan dat het bestand wel wordt geopend, maar niet goed wordt gelezen, in elk geval niet regel voor regel, wat dus betekent dat de regeleinden niet herkend worden.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Jan Brugge » zaterdag 15 mei 2010, 19:27

Heb nog een probleem gevonden die volgens mij alles te doen heeft met de Msyql database.

Bij het registreren van een nieuwe gebruiker, wordt er keurig een e-mail verstuurd naar de aanmelder. Naast e-mail en password, wordt er een melding meegestuurd, dat er een bevestiging e-mail verstuurd wordt na goedkeuring van de webmaster.

Ook ik kreeg een e-mail met de gegevens waarin ik een keuze heb om het te activeren, of te editen, of te wissen. Heb het geactiveerd, maar de aanmelder krijgt geen bevestiging e-mail.

Bij het wachtwoord vergeten, wordt er ook geen e-mail verstuurd. Bij het editen, springt het naar de website. Bij het deleten idem.

Ik denk, dat de gegevens van de aanmelder niet in de mysql database zijn opgeslagen. En zodoende ook geen actie kan worden ondernomen. Wel staat in mijn startpagina http://www.brugge-info.nl/family nu dat er twee zijn geregistreerd. Ik denk dat hier een teller is ingebouwd.

Waarschijnlijk kan Strato niet omgaan met deze database structuur. Ik weet zelf weinig van Mysql en kan dan ook niet aangeven hoe het wel kan werken.

Met vriendelijke groet,

Jan Brugge
Jan Brugge

Berichtdoor Gerrit Veldman » zaterdag 15 mei 2010, 20:21

Als er vermeld staat dat er 2 gebruikers zijn, dan staan die dus in de database. Als je op wijzigen of wissen klikt, wordt je naar de website geleid. Dat hoort zo. Je kunt immers alleen wijzigen of wissen via de website. Als je ingelogd bent, kom je direct bij de betreffende pagina uit. Anders krijg je eerst het inlogscherm te zien.

De enige fout die ik hier lees, is dat sommige emails niet verstuurd worden. Ik denk dat ze wel verstuurd worden, maar niet aankomen. Waarschijnlijk een spamfilterprobleem. Ik kan me goed voorstellen dat mails van een Strato-server door sommige filters als verdacht beschouwd worden. Een andere mogelijkheid is dat emails vertraagd zijn. Soms kan het tot enkele uren duren voor een email aankomt.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 17 mei 2010, 15:03

Ik heb de oplossing: bestand '/core/ajaximport.xml.php', regel 8, vervang:
Code: Selecteer alles
$max_time = $max_time > 10 ? 10 : $max_time;
door:
Code: Selecteer alles
$max_time = (!$max_time||$max_time > 10) ? 10 : $max_time;
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor alexje » maandag 17 mei 2010, 20:58

Super ! hoe kom je er op :D het werk nu wel.
Dus uiteindelijk heb ik alleen maar die regel aangepast, de voorgaande tips niet.

Ik merk wel dat ik als admin steeds opnieuw moet inloggen, maar dat is weer een ander topic. 8)

Gerrit, bedankt voor je moeite :D
alexje

Vorige

Keer terug naar Over Family Tree PHP