Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Wensen voor verbeteringen

Stel hier uw vragen over de stambomen op Mijn.voorouders.net.

Re: Wensen voor verbeteringen

Berichtdoor Mary » woensdag 23 februari 2011, 16:35

LS.,

Ik ben al en tijdje (2 jaar) bezig met de stamboom van de familie Wesseling, maar dan een met hun verwanten en daarvan weer de verwanten omdat blijkt dat over en weer nogal veel getrouwd is in die dagen. Ben tevens op zoek naar 10 kinderen, dus dan moet je wel breed gaan zoeken.

Momenteel heb ik een zip bestand van bijna 8 mb. Er kunnen nog wel mensen bij, maar nu al load ik het zipbestand op met achterlating van toegevoegde gevonden relevante informatie.

Mijn vraag is, hoe kan ik straks met nog meer mensen (ben nog lang niet klaar) en met toevoeging van de gevonden informatie en als ik eenmaal zover ben, ook foto's en verhalen het bestand nog uploaden.

Ik ben zeer content met voorouders.net en zou het jammer vinden als ik met de stamboom naar elders zou moeten verhuizen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

PS Ben niet technisch!
Mary

Berichtdoor Gerrit Veldman » woensdag 23 februari 2011, 16:52

Je kunt een gedcom-bestand ook in tweeën splitsen. Dat doe je door het te openen in Windows Kladblok. Zet de cursor ergens halverwege, aan het begin van een regel die begint met een 0. Alles wat na de cursor komt knip je uit het bestand en plak je in een nieuw bestand.

Beide bestanden importeer je vervolgens in dezelfde stamboom. Let op: bij het importeren van het tweede bestand moet je bij 'Moeten de bestaande records in deze stamboom overschreven worden?' 'Nee' selecteren. De records uit het tweede bestand worden dan toegevoegd aan die uit het eerste bestand.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Mary » woensdag 23 februari 2011, 22:40

Heb ik ergens een kladblok dan?

Gaan we uitzoeken maar bedankt voor het antwoord.

Mary
Mary

Berichtdoor Gerrit Veldman » donderdag 24 februari 2011, 10:35

Windows Kladblok vind je oa onder Bureau-accessoires.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Wilco1219 » donderdag 14 april 2011, 11:35

Voor het maken van de gedcoms gebruik ik (MyHeritage) Family Tree Builder. Ik heb bij sommige personen het feit "Naamgeving" gebruikt, omdat ze naar een ander familielid vernoemd zijn. Bij Family Tree PHP wordt dit niet herkend. In de stamboom online komt dan te staan:"MYHERITAGE:BABY_NAMING:" Ik zou het erg prettig vinden als toekomstige versies van Family Tree PHP hiermee rekening houden en ipv BABY_NAMING gewoon Naamgeving weergeven.

Op deze manier staat het in het gedcom-bestand beschreven:
2190: 1 EVEN
2191: 2 _UID BF68DD9E-157C-41DE-9F9C-59EE1D7A786A
2192: 2 RIN MH:IF3800
2193: 2 TYPE MYHERITAGE:BABY_NAMING
2194: 2 NOTE naar zijn grootvader Johannes Anthonie van der Mersch
Familie van der Mersch op http://stamboom.vandermersch.net
Wilco1219

Berichtdoor Wilco1219 » donderdag 5 mei 2011, 15:04

Het is heel erg handig dat een bezoeker van taal kan wisselen. Het enige wat dan niet mee veranderd is de titel en de subtitel van de website. Ik zou het erg prettig vinden als er in een nieuwe versie ook de titel en de subtitel per taal aangepast kan worden. Alvast bedankt.
Familie van der Mersch op http://stamboom.vandermersch.net
Wilco1219

Berichtdoor Pieter1956 » maandag 8 augustus 2011, 17:09

Beste Gerrit,

Ik ben nu sinds een paar dagen bezig met Family Tree PHP en ben zeer verrast door alle mogelijkheden. Mijn complimenten !

Als ik al een wens zou hebben, dan is dat voor de mogelijk van een Stamreeks tekstuitvoer naast de Genealogie/Parenteel en Voorouders.
vriendelijke groet,
Pieter Schelling
Pieter1956

Berichtdoor Johan » donderdag 8 september 2011, 8:48

De gebruikers instellingen staan ingesteld op 10 min (of elke andere tijd die je zelf wilt) automatisch uitloggen.
Nu gebeurd er het volgende. Als admin wordt ik ook na 10 min eruit gegooit. Dit is erg vervelend als je veel tekst typt. Je wilt je net getypte tekst opslaan, moet je je weer opnieuw inloggen, ben je alle je tekst kwijt. Dit kan ik omzeilen door in te loggen en daarna een langere tijd in te stellen wat ik erg omslachtig vindt.
Zou het het programma aangepast kunnen worden, zodat je als admin inlogt zonder tijdslimiet, waardoor je niet al je tekst kwijt raakt?
Johan

Berichtdoor Gerrit Veldman » vrijdag 9 september 2011, 18:46

Inloggen zonder tijdslimiet brengt risico's met zich mee. Zeker voor een admin-account is dit niet aan te bevelen en ik zal deze mogelijkheid daarom niet toevoegen.

Family Tree PHP heeft echter al wel een mogelijkheid om gebruikers te laten kiezen voor automatisch opnieuw inloggen. Deze mogelijkheid kan via de instellingen aangezet worden. Qua gebruikerservaring is dit hetzelfde als ingelogd zijn zonder tijdslimiet, maar technisch is het een stuk veiliger.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor freekboulogne » vrijdag 14 december 2012, 22:45

. Ik mis eigenlijk de functie dat je kan kiezen welke soorten bezoekers van je site deze pagina kunnen bekijken.
Stel dat ik een pagina wil maken waar persoonlijke dingen op staan en die wil delen met de mensen die geregistreerd staan op mijn site, maar niet met de mensen die niet geregistreerd staan dan kan ik dat nergens kiezen. In het lijstje met de Gebruikersrechten staan veel dingen die ik wel kan afschermen voor guests/users/enz. Ik zou graag zien dat daar de optie dat mensen de zelfgemaakte Pagina's wel/niet kunnen bekijken bij komt te staan. Zou dit een idee zijn om bij nieuwe versies erin te bouwen?

Beste Gerrit,

Dit is een functie die ik ook erg graag zou willen hebben. Gewoon een vinkje of de pagina wel of niet door ingelogde gebruikers mag worden bekeken.

Zit deze functie in de pipeline?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Freek
freekboulogne

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 24 december 2012, 10:11

Jazeker, deze functie komt eraan.
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor freekboulogne » zaterdag 5 januari 2013, 22:05

Geweldig, dit wordt gewaardeerd...
freekboulogne

Berichtdoor Regina » zaterdag 16 februari 2013, 10:47

Bij alle records voeg ik, indien aanwezig, een bronverwijzing toe. Er moet dan een keuze gemaakt worden uit een nieuwe of bestaande bron. Momenteel staat standaard ingesteld "Een nieuwe bron toevoegen". Kan de volgorde van dat menuutje niet gewijzigd worden zodat de standaard "Een bestaande bron koppelen" wordt? Dit zou namelijk gigantisch veel klikwerk schelen.

Misschien nog mooier zou zijn voor anderen die wel vaak nieuwe bronnen in moeten voeren om dit optioneel te maken

M.vr.gr.
Regina Philip
Regina

Berichtdoor ben611014 » donderdag 3 oktober 2013, 11:14

Het zou mooi zijn als de leeftijd van personen wordt weergegeven, zowel voor de levende als de overleden personen!!
Alvast bedankt.
ben611014

Vorige

Keer terug naar Over Mijn.voorouders.net