Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Manier van zoeken aanpassen

Stel hier uw vragen over de stambomen op Mijn.voorouders.net.

Manier van zoeken aanpassen

Berichtdoor Wilco1219 » woensdag 17 april 2013, 9:41

Als ik in het zoekveld iets intyp om op te zoeken staat er achter Familienaam standaard "Is gelijk aan", achter Voornaam "Begint met" en achter Plaats "Bevat". Ik zou graag willen dat er standaard op een andere manier gezocht wordt, namelijk dat er bij zowel als de Familienaam als Voornaam gekeken wordt naar "Bevat" in plaats van de andere twee. Waar kan ik dit instellen/veranderen (in de code)?
Familie van der Mersch op http://stamboom.vandermersch.net
Wilco1219

Re: Manier van zoeken aanpassen

Berichtdoor Gerrit Veldman » woensdag 17 april 2013, 10:05

Kijk in het bestand /includes/searchpersons.php. Zoek naar de variabelen $surn_method, $givn_method en $plac_method. Deze hebben de waarden 0, 1 of 2.

0 = is gelijk aan
1 = begint met
2 = bevat

Overigens is een zoekopdracht met 'is gelijk aan' veel sneller dan 'begint met'. 'Bevat' is ronduit traag. Vandaar dat ik je niet aanraad om alle drie standaard op 'bevat' te zetten.
Gerrit Veldman
Site Admin

Re: Manier van zoeken aanpassen

Berichtdoor Wilco1219 » woensdag 17 april 2013, 12:40

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb nu alleen de Voornaam op "Bevat" gezet, dat was namelijk mijn voornaamste ergernis. Ik merk eigenlijk geen verschil, dus het verschil is voor mij acceptabel klein genoeg om zo te laten staan.

Het zou erg fijn zijn als dit soort "standaard"-instellingen in de toekomst ook in het Dashboard te wijzigen zijn.
Familie van der Mersch op http://stamboom.vandermersch.net
Wilco1219

Keer terug naar Over Mijn.voorouders.net