Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Geen foto's in Chrome

Stel hier uw vragen over de stambomen op Mijn.voorouders.net.

Geen foto's in Chrome

Berichtdoor Wilco1219 » vrijdag 16 november 2012, 18:23

Sinds kort upload ik ook enkele foto's via addmedia, de mogelijkheid om een multimedia-bestand toe te voegen op Family Tree PHP zelf. De URL van de zojuist geuploade foto gebruik ik dan om de foto op een pagina elders op mijn website te gebruiken. Dat werkt allemaal prima. Totdat ik laatst een pagina tegenkwam waarbij in Firefox en IE alle foto's te zien zijn, maar in Google Chrome (versie 23.0.1271.64 m) bepaalde (!) foto's wel zichtbaar zijn en bepaalde foto's niet.

Ik heb dit probleem nog nooit eerder meegemaakt en ik vermoed dat het ligt in de bestandsnaam van de bestanden, de bestandsnaam op de server in de map files. Dat is namelijk het enige waarin deze foto's verschillen van de andere foto's op de website. De foto's die in Chrome niet geladen worden, want daar gaat het hier om, bevatten een ; in de bestandsnaam. Dus ik heb dit teken uit de bestandsnaam gehaald en de multimedia-records gewijzigd (dus het aangepaste bestand geupload). Het probleem is dan echter nog niet voorbij, dus wendt ik mij tot dit forum.

Op het internet zijn er meer mensen met het probleem dat foto's alleen bij Chrome niet geupload worden, maar daar gaat het vaak om invoegtoepassingen of een verouderde versie. Bij mij blijft het probleem zich voort doen als de invoegtoepassingen zijn uitgeschakeld. Enig idee hoe ik dit kan oplossen, of ligt het aan het systeem van Family Tree PHP dat de foto's niet geladen kunnen worden?

Voor de duidelijkheid:

http://www.vandermersch.net/stamboom/media/5/o_ft_164
Bovenstaande pagina ziet er zo uit: Afbeelding

http://www.vandermersch.net/stamboom/image/5/o_ft_164
Bovenstaande pagina ziet er zo uit: Afbeelding
Wilco1219

Re: Geen foto's in Chrome

Berichtdoor Gerrit Veldman » vrijdag 16 november 2012, 19:35

Dit probleem komt me bekend voor. Ik meen me te herinneren dat dit probleem in een van de laatste versies gerepareerd is. Weet je zeker dat je de laatste versie gebruikt (1.2f)?
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Wilco1219 » maandag 26 november 2012, 19:32

Het probleem is al opgelost door geen afbeeldingen met een , te uploaden, blijkbaar lag het probleem toch daar.

Wat betreft de versie, ik heb al versie 1.2, maar waar kan ik zien of ik 1.2f gebruik?
Familie van der Mersch op http://stamboom.vandermersch.net
Wilco1219

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 26 november 2012, 19:53

In de nieuwste versie zouden komma's geen probleem op moeten leveren.

Helaas is nergens te zien of je subversie 1.2f gebruikt of een eerdere subversie van 1.2, omdat het subversie-nummer niet in de database wordt opgeslagen. Daar staat altijd 1.2, ook als je 1.2a-f gebruikt. Dat komt omdat er bij een update van de ene subversie naar de volgende geen update-script uitgevoerd wordt en er dus niets in de database gewijzigd wordt. Er worden alleen nieuwe bestanden geüpload.

Wat je wel kunt doen, is kijken hoe oud de nieuwste bestanden van jouw installatie zijn en die data vergelijken met de releasedata op http://www.familytreephp.com.
Gerrit Veldman
Site Admin

Keer terug naar Over Mijn.voorouders.net