Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

  • Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

  • De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

  • Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Voorouders.net > Vaak gestelde vragen (Faq) > Ik ben nog nooit in een archief geweest. Ik heb een beetje last van drempelvrees. Hoe kom ik binnen en hoe vind ik wat ik zoek?

Ik ben nog nooit in een archief geweest. Ik heb een beetje last van drempelvrees. Hoe kom ik binnen en hoe vind ik wat ik zoek?

Het is heel gemakkelijk. U meldt zich bij de receptiebalie. Als u vertelt dat u komt voor genealogisch onderzoek en dat u voor het eerst komt, wordt u verder helemaal op weg geholpen. In de meeste archieven krijgt u een map met informatiemateriaal en in de studiezaal (daar waar het onderzoek gedaan moet worden) zijn altijd medewerkers te vinden aan wie u alles kunt vragen. Zij zijn er aan gewend dat er dagelijks nieuwelingen komen die de weg nog niet weten. En er zijn altijd behulpzame collega-genealogen die zich nog wel kunnen herinneren dat zij ooit zelf voor het eerst een archief van binnen zagen.