Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Kasbohm / Kassebohm / Kersboom uit Friesland

Voor alle concrete vragen, dus die vragen die betrekking hebben op specifieke namen of personen.

Kasbohm / Kassebohm / Kersboom uit Friesland

Berichtdoor ingridko » dinsdag 7 oktober 2014, 15:22

Hoi, ik kom uit Noorwegen, en woon al een tijdje in Nederland. Mijn oom is jaren bezig met een stamboom van de Kasbohm-familie, en is achtergekomen dat de Kasbohm's (of een deel daarvan) van Nederland naar Duitsland geëmigreerd zijn. Sommige zijn gebleven in Sleswig Holstein en een deel daarvan zijn later naar Noorwegen geëmigreerd.

Mijn oom heeft ook een DNA-test gedaan, waaruit blijkt dat hij bij de Friese groep 3 hoort, en dus dat onze familie oorspronkelijk uit Friesland komt.

Hij heeft in een oud brief gelezen dat de familie in 1703 van Friesland naar Duitsland geemigreerde - ik vraag mij dus af of een register bestaat van friese emigranten rond die tijd? En ook of er informatie bestaat (bevolkingsregister o.i.d.) over wie rond die tijd in Friesland woonde, met de achternaam Kasbohm, Kassebohm, Cassebohm, Kersbeam, Kasboom, Kersbom etc. (er zijn veel variaties)..

Wij komen niet verder terug dan Jochim aus Cassebaum die in Mistorf woonde. Geboren 1728 - dood 1808.
De kerkboeken met informatie over Mistorf zijn 1765 verbranden.. Ik ga het ook bij Tresoar vragen, maar ik dacht dat dit misschien ook zou kunnen helpen! Hier zijn meer variaties van het naam.. https://www.familytreedna.com/public/Kasbohm

Alvast bedankt voor tips.
ingridko

Keer terug naar Concrete onderzoeksvragen