Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Uw stamboom op internet - wat doet u aan privacybeveiliging?

Voor algemene vragen over hoe stamboomonderzoek gedaan wordt: beginnersvragen, archiefonderzoek, paleografie, Latijn, tijdrekening, enz.

Vermeldt u levende personen in uw stamboom op internet?

Je mag 1 optie selecteren

Toon resultaten

Uw stamboom op internet - wat doet u aan privacybeveiliging?

Berichtdoor Gerrit Veldman » zaterdag 1 april 2006, 14:12

Nog steeds zijn er legio stambomen op internet te vinden waarin ook gegevens voorkomen van levende personen. Hoe zit dat met uw website? Vermeld u ook levende personen? Waarom wel of waarom niet? Bent u op de hoogte van de privacywetgeving? Of vindt u die misschien overdreven en houdt u zich daar bewust niet aan?
Gerrit Veldman
Site Admin

Berichtdoor Nance » zondag 2 april 2006, 18:23

Ik ben op de hoogte van de privacywetgeving, maar zie er zelf niet zoveel kwaad in om alleen de namen weer te geven, zonder data.
Wanneer iemand mij zou melden dat hij zijn naam verwijderd zou willen hebben, wordt die uiteraard eraf gehaald.
Nance

Berichtdoor gerrit » zaterdag 8 april 2006, 11:14

Ik vermeld levende personen wel maar zonder geboortedata etc.
gr.

gerrit
gerrit

Berichtdoor Keren » vrijdag 2 juni 2006, 20:53

Aangezien ikzelf heel erg op internet privacy let, vind ik dat ik dit ook voor anderen moet doen.
Dus geen data/namen van levende personen op het internet.
Keren
Keren

automatisch

Berichtdoor tiggerhans » maandag 6 november 2006, 22:20

De meeste pagina's waar je stambomen op het internet kunt plaatsen hebben dit al automatisch in het programma zitten.
Wanneer je hier niet aan voldoet, krijg je een waarschuwing dat de gegevens publiek zijn.
Je kunt het echter eenvoudig beschermen door een paswoord te gebruiken en dat te geven aan alle familie leden. Die kunnen dan zelf bepalen welke informatie te zien is.

Aan uitenstaanders worden alleen namen, geboortejaar (geen dag of maand) en plaats genoemd.

Ik ben daar zeer tevreden mee (tribalpages)
Onderzoek naar van den Berg, de Groot, huisman, de jong, veenvliet, de kreij, van vollenhoven, heesterman, van bruinessen, verkaik en bek
tiggerhans

Re: Uw stamboom op internet - wat doet u aan privacybeveiliging?

Berichtdoor Regina » donderdag 16 februari 2012, 16:16

In principe doe ik dat hier niet omdat gebleken is dat levende personen niet automatisch afgeschermd worden. Ik zou het alleen doen als iemand daar specifiek toestemming voor gegeven heeft maar ik heb het nog aan niemand gevraagd.

Mijn persoonlijke gegevens staan er wel. Omdat mijn ouders volle neef en nicht van elkaar zijn heb ik hen sinds kort in de stamboom staan als zoon 3 Philip en dochter 1 Kooke zonder data. Zo is de verwantschap terug te vinden leiden zonder dat er persoonlijke gegevens online staan.
Regina

Re: Uw stamboom op internet - wat doet u aan privacybeveiliging?

Berichtdoor BSlootmans » vrijdag 7 december 2012, 10:13

Ik heb mijn eigen site gebouwd (heel wat verwanten bevinden zich buiten het Nederlandse taalgebied), daar worden standaard bijna geen gegevens getoond. Pas wanneer je geregistreerd bent krijg je net iets meer te zien (enkel data NA 1900 blijven onzichtbaar). Mensen die informatie aanbrengen krijgen deze wel te zien. De extra opmerkingen (bvb over fouten in geboorte aktes) is enkel voor gepriviligieerde bezoekers beschikbaar (momenteel ben ik de enige).
Dit kost natuurlijk heel wat programmeerwerk in php, maar het loont wel.
BSlootmans

Keer terug naar Algemene onderzoeksvragen