Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

Benoeming voorouders en verwanten

Voor algemene vragen over hoe stamboomonderzoek gedaan wordt: beginnersvragen, archiefonderzoek, paleografie, Latijn, tijdrekening, enz.

Benoeming voorouders en verwanten

Berichtdoor wvleeshhouwer » zondag 29 april 2012, 20:05

Ik heb laatst de lijst gedownload met de namen van voorouders en aanverwanten en graden van verwantschap, aangezien ik bezig ben om deze zaken te vertalen uit het engels naar het nederlands voor mijn website, die gebruik maakt van Webtrees.Helaas is de lijst niet volledig, ik zoek b.v. de aanspreektitel van de broer van mijn overgrootvader en alle anderen die niet vermeld staan.
Wie kan mij daarbij helpen??

Mijn website is www.vleeshhouwer.nl/webtrees/
wvleeshhouwer

Re: Benoeming voorouders en verwanten

Berichtdoor Gerrit Veldman » maandag 7 mei 2012, 9:17

Ik neem aan dat je deze lijst bedoelt: http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/

Volgens mij is een broer van je overgrootvader een achterneef. In het Nederlands is het namelijk heel simpel: iedereen die geen directe voorouders is, maar wel bloedverwant, is een achterneef of een achternicht, tenzij het een broer of zus, een volle neef of volle nicht, een oom of tante, of een oudoom of oudtante is.
Gerrit Veldman
Site Admin

Re: Benoeming voorouders en verwanten

Berichtdoor BSlootmans » vrijdag 7 december 2012, 14:54

Gerrit Veldman schreef:Ik neem aan dat je deze lijst bedoelt: http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/

Neen ik bedoel deze lijst:
http://www.voorouders.net/help/de-namen ... oorouders/

Daar staan meer dan 500 namen in voor jouw voorouders. In het Engels kan ik niks verder vinden dan great-great-grand parents. Wat me toch wel wat beperkt lijkt.
BSlootmans

Keer terug naar Algemene onderzoeksvragen