Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

hoe moet ik beginnen?

Voor algemene vragen over hoe stamboomonderzoek gedaan wordt: beginnersvragen, archiefonderzoek, paleografie, Latijn, tijdrekening, enz.

hoe moet ik beginnen?

Berichtdoor petrauiting » dinsdag 22 februari 2011, 14:22

Al jaren denk ik erover om mijn familie aan mijn vaders kant te onderzoeken.Ik zou heel graag willen weten wie en wat mijn voorouders waren.Aan mijn vader kan ik niets vragen..hij is geboren op 17 april 1947 overleden op 45 jarige leeftijd op 21 juni 1992 in dordrecht.Mijn oma(moeder van mijn vader) is overleden toen ik een jaar of 1,5 was dat zal in 1970 of 1971 geweest zijn.Mijn opa(vader van mijn vader)is op 12 januari 1994 overleden in brielle op 85 jarige leeftijd.
Ik heb wel de namen en achternamen van mijn oma en opa.
Het lastige en verwarrende is dat ik niet moet zoeken op de achternaam Uiting is dat.Ik heet wel Uiting,mijn vader ook maar dat is een heel verhaal(mijn oma was nog getrouwd met Uiting toen ze zwanger raakte van
Romeyn.dus is mijn vader een Romeijn en zo ook ik...ook al heet ik Uiting omdat het toen niet meer veranderd kon worden?!?.
Nu ben ik dus op zoek gegaan naar Romeijn maar ik kan wel Romeijn vinden maar dat is volgens mij niet mijn familie.
Hoe moet ik beginnen??
Ik heet Pieternella Johanna cornelia Uiting
mijn vader is Adrianus Johannes Uiting
mijn opa Adrianus Johannes Romeijn
mijn oma Pieternella Johanna Mirer
petrauiting

Re: hoe moet ik beginnen?

Berichtdoor Gerrit Veldman » woensdag 23 februari 2011, 10:38

Ik denk dat je het beste de persoonskaart van je grootvader kunt opvragen bij het CBG. Dan weet de de namen van zijn ouders en kun je daarmee verder zoeken.
Gerrit Veldman
Site Admin

Re: hoe moet ik beginnen?

Berichtdoor petrauiting » woensdag 23 februari 2011, 14:46

Oke dank je wel
ga ik doen :D
petrauiting

Keer terug naar Algemene onderzoeksvragen