Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Forum Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

• Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Forum

• Hier kunt u uw genealogische
    vragen stellen en in contact
    komen met collega-genealogen.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

• De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

• Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Home » Forum

CBG zoekt enthousiaste vrijwilligers

Voor genealogische nieuwsberichten en aankondigingen van genealogische activiteiten.

CBG zoekt enthousiaste vrijwilligers

Berichtdoor Gerrit Veldman » donderdag 12 februari 2009, 11:20

Het Centraal Bureau voor Genealogie zoekt enkele enthousiaste vrijwilligers voor de verfijnde digitale ontsluiting van de collectie familieadvertenties.

De familieadvertenties zijn geordend op familienaam, gescand en online beschikbaar. Ze zijn echter alleen toegankelijk op de familienaam van de betrokkene. Dat heeft zo z'n beperkingen, zeker wanneer het gaat om veel voorkomende namen met soms meer dan duizend pagina's.

Om geavanceerd zoeken mogelijk te maken (dat wil zeggen op plaats en datum van de annonce, namen van partners en andere personen in de advertentie) vragen wij de hulp van vrijwilligers om de collectie familieadvertenties uit kranten verder te ontsluiten.

Het CBG zoekt voor het project vrijwilligers die beschikken over een computer met ADSL-aansluiting, waarmee zij vanuit huis kunnen inloggen om de gegevens in te voeren. Zij krijgen daarvoor dozen met originele advertenties thuis ter beschikking.
Gerrit Veldman
Site Admin

Keer terug naar Nieuws en agenda