Voorouders.net
Hét STARTPUNT voor stamboomonderzoek in Nederland
Nieuws Stap voor stap Help Links Zoeken Mijn voorouders

Nieuws

  • Voorouders.net houdt voor u het belangrijkste stamboomnieuws bij.

Internet Gids

Stamboomzoeker.nl

Voorouders.net

  • De Internet Gids bevat duizenden links naar genealogische websites, handig gerangschikt op categorie én provincie of gemeente.
  • Stamboomzoeker.nl is een genealogische zoekmachine waarmee u naar personen kunt zoeken in duizenden stambomen verspreid op internet.
  • Natuurlijk kunt u ook zoeken in binnen de informatie die op Voorouders.net te vinden is.

Mijn.voorouders.net

  • Op Mijn.voorouders.net kunt u GRATIS uw eigen stamboom publiceren. U kijgt dan een eigen subdomein (bv. uwnaam.voorouders.net) en houdt alle controle over uw gegevens en over wie uw stamboom mag zien.
Voorouders.net > Agenda > Cursus Paleografie in Amsterdam

Cursus Paleografie in Amsterdam

Het Stadsarchief Amsterdam biedt de komende maanden een cursus Paleografie aan.

Cursus Paleografie

De cursus Paleografie wordt in een geheel nieuwe opzet aangeboden. In elke afzonderlijke les wordt u meegenomen naar een aansprekend thema uit de geschiedenis van Amsterdam. Behalve dat u oefent met vele verschillende oude handschriften, leert u tevens het een en ander over onderwerpen als weeshuizen, rampzalige gebeurtenissen, kerken, scheepvaart, koloniën, enzovoort, enzovoort.

De cursus Paleografie (oud schrift) helpt degenen die bij onderzoek stuiten op archiefstukken die ‘niet te lezen’ zijn. Vooral in zeventiende-eeuwse of nog vroegere teksten, is het schrift anders dan het huidige. Ook wordt uitgelegd hoe bepaalde afkortingen in teksten moeten worden geïnterpreteerd.

In twaalf lessen van twee uur worden teksten behandeld van de vijftiende tot de negentiende eeuw. U krijgt bij de eerste les de teksten en het cursusschema.

Tijdstip: zaterdagmiddagen van 15.00-17.00 uur.
Data: van 30 januari t/m 24 april 2010, in totaal 12 lessen
Locatie: leslokaal Stadsarchief Amsterdam, Vijzelstraat 32
Kosten: € 120,- voor gehele cursus, inclusief lesmateriaal, gaarne voldoen voor 15 januari.
Aantal deelnemers: minimaal 8 en maximaal 15.
Informatie: kijk op de website van het Stadsarchief Amsterdam

Tags: , ,

Je kunt een reactie schrijven of een trackback plaatsen vanaf je eigen site.

Schrijf een reactie